۱۴ نکته برای کاهش نرخ پرش

بهترین سایت آموزش طراحی سایت برنا

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

۱۴ نکته برای کاهش نرخ پرش

۱۱۰ بازديد
 

یک وبسایت موفق سعی می کند همیشه به تمام داده های خود توجه کند. بانس ریت یکی از فاکتورهایی است که بسیاری ازمدیران سایت و بازاریابان از آن غافل اند. اول یادآور می شویم که بانس ریت به معنی نرخ پرش به کاربرانی اطلاق می شود که به محض وارد شدن در صفحه ای از سایت بدون اینکه کار خاصی انجام دهند ، تصمیم به خروج می گیرند. سپس گوگل و سایر موتورهای جستجو تعداد پرش های یک سایت را دریافت و ارزیابی می کنند. در نهایت مقداری به عنوان بانس ریت به شما ارائه می کند. هر چه نرخ پرش بالا باشد ، رتبه ی شما درنتایج جستو کمتر به چشم می خورد چرا که گوگل و موتور های جست و جو تصورمی کنند محتوای سایت شما کیفیت خوبی ندارد و در نهایت ممکن است شما جریمه می شوید. راهکارهایی که برای شما جمع آوری کردیم ، ترافیک بهتری ایجاد می کند و می تواند نرخ پرش سایت شما را تا حد بالایی پایین بیاورد.

نرخ پرش یا بانس بریت چیست؟

با اینکه نرخ پرش، تعریف ساده ای دارد ولی حل آن که بسیار مشکل و پیچیده است. بانس ریت هنگامی اتفاق می افتد که کاربر روی صفحه ای از شما کلیک می کند ولی به سرعت از سایت شما خارج می شود. گوگل نیز بانس ریت را چنین تعریف می کند: بانس ریت، درصد بازدید هایی است که کاربران فقط یک صفحه را مشاهده می کنند. گوگل با این تعریف نشان داده که تنها یک عمل محاسبه می شود یعنی بازدید یک سایت بدون هیچ کلیک یا فعالیت خاصی.


چطور نرخ پرش خود را محاسبه کنیم

نرخ پرش یکی از آمارهایی است که توسط گوگل آنالیتیکس محاسبه می شود. در اندازه گیری بانس ریت معیار را ورودی کاربرانی در نظر می گیرد که به روش های مختلف وارد سایت شما می شود. (نه فقط از طریق موتورهای جستجو) پس این عدد نمی تواند معیار خوبی برای اندازه گیری رضایت کاربران شما باشد. باید توجه داشت که نرخ پرش یکی از فاکتورهایی است که به طورغیرمستقیم بر سئو سایت تاثیر می گذارد و نادیده گرفتن آن یعنی از دست دادن بخش عظیمی از کاربران!

روش های کاهش نرخ پرش

در ادامه چند راهکار برای کاهش نرخ پرش را نام برده و توضیح مختصری می دهیم تا بتوانیم نرخ تبدیل ، ترافیک و تجربه کاربری خود را بهبود دهیم.

از پاپ آپ ها کمتر استفاده کنیم

با اینکه اخیرا استفاده از پاپ آپ کمتر دیده می شود و کاربران با مسدود کردن تبلیغات ad blocker حاضر به دیدن این تبلیغات نیستند ، بهتر است روش دیگری برای برنامه تبلیغی خود داشته باشیم یا جایگاه بنر تبلیغاتی خود را در سایت عوض کنیم تا کاربران راحت تر بتوانند به محتوای اصلی خودشان تمرکز کنند.

از فضای سفید استفاده کنید تا محتوای شما بیشتر دیده شود

افزودن فضای باز یا سفید به یک صفحه وب یا پست وبلاگ روش بسیار ساده است تا محتوای اصلی شما بیشتر دیده شود. ظاهر نامناسب ، جایگیری نامرتب المان ها و ناجور بودن کلیک ها بدون هیچ برنامه ریزی یا استراتژی ( مخصوصاً اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید)  یک طراحی ضعیف را نشان می دهد که میل کاربر را برای ماندن در سایت کاهش می دهد. شما می توانید مطالب غیرمرتبط خود را به صفحه ای جداگانه انتقال بدهید و درعین گسترش دادن تعداد صفحات خود فضای آن ها را خلوت تر کنید. ضمن لینک سازی داخلی و افزایش رتبه بندی ، کاربران لذت بیشتری را در سایت شما تجربه می کنند. البته می توانید از قالب های وردپرسی بهتری استفاده کنید تا اجرای بهتری در طراحی خود داشته باشید.

ایجاد لینک داخلی می تواند به کاهش بانس ریت شما کمک کند. با وجود صفحاتی که نمی توانند خواسته کاربر را رفع کنند ، شاید لینک داخلی یا خارجی آن صفحه بتواند نیاز کاربررا رفع کند. پس تاجایی که می توانید لینک های داخلی به صفحات خود داشته باشید و احتمال کلیک های خود را افزایش دهید.

محتوای خود را بر اساس نیاز کاربران بنویسید

همانطور که قبلا هم گفتیم نرخ پرش نقش مهمی رتبه بندی سایت شما دارد. همچنین گوگل هم همیشه در الگریتم های خود اعلام کرده که تا زمانی که محتوای مفیدی ندارید، چیزی ارائه نکنید. چرا که کیفیت برای مخاطبان بسیار اهمیت دارد و ممکن است با دیدن یک محتوای ضعیف دیگر به سایت شما بازنگردند. از طرفی خطاهای هجایی و دستور زبان اعتبارمحتوای شما را پایین می آورد و از اعتبار سایت شما می کاهد.

تهیه نسخه موبایل سایت

مطمئناً سایتی که در نسخه موبایل به خوبی نمایش داده نشود و کاربران احساس راحتی نکنند از آن خارج می شوند. پس در مرحله اول یک سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) داشته باشید و بهتر است قابلیت های بیشتری چون چت واتس آپ و تماس را به نسخه موبایل خود اضافه کنید.

سرعت سایت خود را افزایش دهید

همه افراد از تجربه سرعت بالا لذت می برند و دوست دارد با کلیک بر روی یک لینک سریعاً سایت باز شود. به این ترتیب اگر صفحات شما به اندازه کافی سریع باز نشوند ، کاربران به عقب برمی گردند و به سراغ وب سایتی دیگری می روند. مثلاً سایتی که در مدت ۲ ثانیه باز می شود بانس ریت ۹.۶٪ دارد و اگر همین سایت در۷ ثانیه باز شود، بانس ریتش به ۳۲% می رسد. پس با مراجعه به سایت هایی مثل GTmetrix، پیج اسپید گوگل یا Pingdom سرعت سایت خود را چک کنید و موارد قابل بهبود را انجام دهید تا سرعت بهتری را به مخاطبان ارائه دهید.

کنتراست رنگ

کنتراست رنگ به طراحی سایت شما مربوط می شود. استفاده درست ازرنگ کمک می کند کاربران به قسمت های مهم سایت توجه کنند. در نتیجه میزان حواس پرتی را در سایت کاهش دهد.

یک فونت جذاب انتخاب کنید

انتخاب فونت خوانا و ساده میتواند تاثیر مثبتی در دید کاربردرنگاه اول به سایت داشته باشد. طراحان وب معمولاً از فونت های هنری برای عنوان و از یک فونت ساده برای محتوای خود استفاده می کنند. همچنین میتوانید فونت های مختلفی در صفحات مختلف سایت استفاده کنید.

درصفحه ۴۰۴ لینک صفحات مهم سایت را نمایش دهید.

در حالت معمول خطای ۴۰۴ صفحه ای را برای کاربرنمایش می دهد که آنها را متوجه سازد صفحه ای که بدنبال آن هستند وجود ندارد. اگر در صفحه ی ۴۰۴ سایت خود لینک یا برخی از محصولات مهم را نمایش دهید میتوانید کاربررا درسایت خود نگه دارید و به صفحه دیگری را راهنمایی اش کنید.

لینک های خود را در تب جدید قرار دهید

لینک های خود را در تب جدید قرار دهید با اینکار صفحه ای کاربر در آن جود دارد باقی میماند و لینک باز شده به صفحه جدید منتقل می شود.

تبلیغات خود را مدام تغییر دهید

تبلیغات تکراری و بی کیفیت برای محصولات شما به کلی اثر مخرب بر روند فروش سایت شما دارد. مطمئناً نرخ پرش را افزایش می دهد. بهر حال شما برای درآمد خود نیاز به تبلیغاتی دارید تا بتواند اثر کافی روی مشتری بگذارید. استفاده از کلام ساده ولی قوی در طرح و رنگ های متناسب با برند ، تبلیغ عالی برای شما خواهد بود.

از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

همیشه تصاویر کاربران را به متن متمرکز می کند. هرچه این تصاویر کیفیت خوبی داشته باشند، اهمیت و ارزش هرمحتوا را نشان می دهید. کمک به فهم و درک بهتری از موضوع خود می کنید. در آخر باید تصاویر بهینه و فشرده سازی شوند ، تگ Alt فراموش نشود.

یک جستجو ساده می تواند ۱۵% ترافیک بیشتر برای سایت شما ایجاد کند. اضافه کردن این جستجو به کاربران کمک می کند سریع‌تر به اطلاعات بایگانی شده دسترسی پیدا کنند.

سخن آخر

امیدواریم روش هایی که در این مقاله بیان کردیم بانس ریت شما را کاهش دهد و بازدید های بیشتری پیدا کنید. البته اگر شما به روش های دیگری توانسته اید بانس ریت خود را کاهش دهید خوشحال می شویم آن ها را بشنویم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.