7 فاکتور اساسی برای طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو

 

” لوگو ها و برندینگ بسیار مهم هستند چرا که در بخش بزرگی از دنیا مردم به زبان های فرانسه یا انگلیسی آشنا نیستند ولی در به ذهن سپردن علایم فوق العاده اند! ”

وقتی میگوییم “کوکاکولا” یا “توییتر” چه اتفاقی در ذهن شما می افتد؟ ذهن شما در بهترین حالت لوگوی این دو شرکت شناخته شده را تصویر میکند . یک طراحی لوگوی مناسب، می تواند برند را به یاد شما بیاورد. لوگو یک جنبه از هر برند تجاری یا نهاد اقتصادی است که ظاهر، طرح، رنگ و فونت آن به طور قابل توجهی آن را از سایر لوگوهای طراحی شده در آن حوزه متمایز میکند. مجموعه عناصر یک لوگوی موفق کمک میکند تا آن برند را معتبر، ساده، متمایز، تطبیق پذیر، مناسب، هدفمند، به یاد ماندنی و بدون انقضا در نظر بگیرید. به همین دلیل است که نباید لوگو را سرسری و صرفا با کنار هم قراردادن چند تصویر آماده (clip art) برای خود بسازید. در نظر داشته باشید لوگوی شما نماد واقعی شرکت شماست و اولین تاثیر را روی مشتریان بالقوه شما خواهد گذاشت قبل از آن که اقدام خاصی در جهت جلب نظرشان کنید.

 

logodesign طراحی لوگو

 

این نماد تجاری در بیزینس شما بسیار موثر خواهد بود، مهم نیست که شما یک بنگاه معاملاتی دارید یا یک شرکت بزرگ تجاری یا حتی یک سالن زیبایی، فروشگاه لباس و یا یک آموزشگاه، در هر حالت لوگوی شما باید شکیل و قابل درک باشد تا حس اعتماد، تحسین، وفاداری و برتری ضمنی را به بیننده القا کند.

طراحان ما در واحد گرافیک برنارابین هفت عنصر اساسی در طراحی لوگو را به عنوان شروط اصلی طراحی در نظر میگیرند:

 

  1. لوگو باید حس اعتماد را در بیننده ایجاد کند.

لوگوی شما باید به گونه ای باشد تا دیگران را به همکاری با شما تشویق کند و حرفه ای بودن شما درآن حوزه را القا کند. این شرط تقریبا تمام طرح های آماده یا سرویس های لوگوساز آنلاین را بی اعتبار میکند.

 

  1. لوگو باید ساده باشد.

یک طرح ساده ایجاد کنید به دور ازپیچیدگی های غیر ضروری. سادگی و صراحت، اعتماد به نفس و قدرت را منتقل می کنند و این همان چیزی است که شما می خواهید. از فونت های ساده ای استفاده کنید که خوانا و رایج هستند . قطعا نمی خواهید لوگوی شما مبتدی به نظر بیاید! یادتان باشد فقط از یک فونت استفاده کنید نه ترکیب چند فونت.

 

  1. لوگو باید متمایز باشد.

طرح خود را ازبقیه متمایز کنید شبیه همه طرح های قبلی نباشید خلاقیت در طرح های جدید به موفقیت آن نشان تجاری کمک میکند. شما لوگویی خاص، قابل شناسایی و مجزا از رقبا نیازدارید به همین دلیل قبل از انتخاب نهایی حتما لوگوی رقیبان را بررسی کنید.

 

  1. لوگو باید تطبیق پذیر باشد.

برنامه های کاربردی مختلف را در نظر بگیرید. صرفا برای یک اندازه یا رسانه طراحی نکنید.در عصر دیجیتال کنونی، لوگو باید طوری طرحی شود که در سایزهای مختلف و دستگاههای متفاوت بدون افت کیفی و ظاهری دیده شود. به یاد داشته باشید لوگوی نهایی شما در جاهای مختلفی مانند favicon سایت، تصویر پروفایل، روی کارت یا تابلو و درشبکه های اجتماعی به کار میرود.

 

  1. لوگو باید مناسب باشد.

قبل از طراحی درمورد آن صنعت تحقیق کنید . لوگو باید عناصر توضیح دهنده آن بیزینس را درخود داشته باشد از اینرو در انتخاب رنگ و فونت هویت برند را حفظ کنید. رنگ سبب شناسایی نام تجاری توسط 80 درصد مردم می شود و 93 درصد از مصرف کنندگان می گویند که ظاهر بصری (که شامل لوگوی شماست!) عامل اصلی برای تصمیم گیری در مورد خرید است. رنگی را انتخاب کنید که پیام شرکت را درست به مشتری برساند. به عنوان مثال، زرد، شادابی و خوش بینی را نشان می دهد، در حالی که آبی، اعتماد و امنیت را منتقل می کند و سبز با ثروت و آرامش همراه است. اشکال هندسی ای را انتخاب کنید که راحتی و قابلیت اطمینان را فراهم می کنند. دایره ها نشان دهنده ایمنی هستند، در حالی که اشکال مربع یا مستطیل نشان دهنده امنیت و ثبات اند.

 

  1. لوگو باید هدفمند باشد.

طراحی را برای مخاطبان مورد نظرتان انجام دهید. مشتری را فراموش نکنید. یک برند بازتاب چیزی است که شرکت شما در پی آن است و درک افراد از شما را شکل میدهد و لوگوی شما نیز باید بر اساس بازار هدف و نیاز شما شکل گیرد.

 

  1. لوگو باید بدون انقضا باشد.

در طراحی لوگو عنصر زمان را مدنظر قراردهید این لوگو باید در طول سالیان مفهوم و کارایی خود را حفظ کند. پس زیاد به سراغ مد روز و سلیقه های خاص نروید. در حالی که یک لوگوی مدرن مشخص میکند که شما از روند فعلی(trend) آگاه هستید و قصد استفاده از پیشرفته ترین تاکتیک ها را برای خدمت رسانی به مشتری خود خواهید داشت، به یاد داشته باشید شما سال ها از لوگو خود استفاده می کنید. لوگویی ایجاد کنید که بتوانید با آن زندگی کنید.

سخن آخر اینکه برای داشتن یک لوگوی حرفه ای از تیمی حرفه ای کمک بگیرید. گرافیست های حرفه ای برنارابین آماده کمک به مدیران باهوش و آینده نگر کشور هستند.