بهترین هاست ها برای سایت

بهترین سایت آموزش طراحی سایت برنا

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بهترین هاست ها برای سایت

۱۱۹ بازديد

بهترین هاست وردپرس و بهترین شرکت های هاستینگ ایران


هاست چیست ؟

هاست یا web hosting به معنای میزبان وب می باشد، در واقع هاست قسمت همیشه روشن کامپیوتری به نام سرور است و مسئول نگهداری اطلاعات و نرم افزار های وب سایت شما به صورت 24 ساعته می باشد. همه ی وب سایت های اینترنتی با استفاده از نرم افزار یا سیستم های مدیریت محتوایی راه اندازی و به روز می شود. مدیران وب سایت ها با خرید هاست و قرار دادن اطلاعات وب سایت خود بر روی هاست ها این امکان را به کاربر های وب سایت خود می دهند تا 24 ساعته و در 365 روز سال وب سایت آنها را مشاهده کنند. این امر با توجه به اینکه هایت ها همیشه روشن هستند و دسترسی کامل به اینترنت دارند، ممکن شده است.

اگر بخواهیم هاست را در یک جمله توضیح دهیم: هاست، فضایی است که فایل‌های سایت روی آن قرار می‌گیرد .




اگر به دنبال انتخاب و خرید بهترین هاست برای سایت خود هستید و نمی دانید چگونه اینکار را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را مطالعه نمایید. در این مقاله که بصورت ساده اما تخصصی نوشته شده است قصد داریم شما را با نحوه ارزیابی کیفیت و جزئیات سرویس های میزبانی وب به منظور انتخاب بهترین هاست برای سایت آشنا کنیم. همچنین در انتهای این مطلب، چند شرکت خوب که جزو بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست در ایران هستند را به شما معرفی خواهیم کرد. قبل از شروع بررسی لازم به ذکر است، بهترین هاست در تعریف تئوری هاستی است که بهترین و مطلوب ترین شرایط برای میزبانی سایت را داشته باشد. اما دستیابی به این موضوع مهم در عمل، نیازمند تحلیل و بررسی تخصصی و کارشناسانه در هنگام خرید هاست می باشد. ما در کل می بایست به شش اصل سرعت، امنیت، سازگاری، امکانات، پشتیبانی و هزینه توجه داشته باشیم.

کدام شرکت های هاستینگ در ایران، بهترین هاست را ارائه می کنند؟

بهترین هاست

برای پاسخ به این سوال می بایست به سوالات دیگری نیز پاسخ داد. باید توجه داشت که قاعدتا هر هاستی مناسب هر سایتی نیست! در ابتدای کار مهمترین عامل تعیین کننده در انتخاب نوع هاست، ساختار و سیستم مدیریت محتوای سایت می باشد. اما در هر حال موارد مهم دیگری مانند سرعت ، امنیت ، پایداری ، سازگاری ، پشتیبانی ، هزینه مورد نیاز ، اعتبار و اصالت شرکت هاستینگ نیز در تعیین بهترین هاست برای سایت مان دخیل هستند. مجموعه سوالاتی که در روشن شدن تکلیف این موضوع اهمیت بالایی دارند عبارتند از:

  • سازگاری اسمی هاست با سیستم مدیریت محتوا (مثال : هاست لینوکس، هاست وردپرس، هاست ویندوز و …)
  • تعیین عوامل موثر در دستیابی به بالاترین سرعت ممکن برای نمایش سایت
  • توجه به مقدار پایداری تضمین شده برای هاست توسط شرکت ارائه دهنده
  • سازگاری هاست مورد استفاده با افزونه ها و سرویس های مورد نیاز
  • امکانات هاست از قبیل فضا، ترافیک، منابع اختصاصی، گواهی SSL رایگان، ادان دامین و …
  • نحوه پشتیبانی جهت بررسی و رفع مشکلات احتمالی
  • هزینه مورد نیاز برای میزبانی سایت به عالی ترین شکل ممکن
  • تمهیدات ، عوامل و ابزارهای امنیتی هاست برای تامین امنیت سایت
  • اعتبار و اصالت شرکت ارائه دهنده سرویس میزبانی وب

اصطلاحات مهم و کاربردی مورد استفاده در ارزیابی شرکت های هاستینگ

قبل از اینکه بحث اصلی مطرح شود بهتر است معنی یکسری از اصطلاحات متداول در میزبانی وب را بدانیم:

  • آپتایم : میزان پایداری و در دسترس بودن هاست که معمولا بصورت ماهانه تعیین می شود. مثال : آپتایم %99
  • سرور : کامپیوتری قدرتمند که محتوای سایت ها بصورت اختصاصی یا اشتراکی بر روی آنها میزبانی می شود.
  • وب سرور : سیستم نرم افزاری پیوند دهنده کاربر (مروگر) با وب سرویس های مورد استفاده در سرور.
  • دیتابیس : بانک اطلاعاتی که معمولا تمامی اطلاعات حساس سایت بر روی جداول آن ثبت می شود.
  • کنترل پنل : رابط کاربری که امکان کار بدون نیاز به دانش فنی کار با هاست را برای کاربر فراهم می کند.
  • مشخصات هاست : مواردی از قبیل حجم ، ترافیک ، نوع ، منابع ، ساختار و وضعیت کلی هاست

ویژگی های بارز بهترین شرکت های هاستینگ

  • ارائه سرویس های پرسرعت و باکیفیت
  • ارائه سرویس های پایدار
  • ارائه سرویس های سازگار با عنوان اسمی سرویس
  • ارائه سرویس های امن و مطمئن
  • پشتیبانی 24 ساعته در طول 7 روز هفته حتی ایام تعطیل
  • عملکرد مناسب در مواقع بحرانی و بروز مشکلات

سرعت هاست بسیار مهم است

یکی از مهمترین ویژگی های هاست با کیفیت، سرعت بالای آن است. برای اینکه تشخیص دهیم کدام شرکت های هاستینگ در ایران ، بهترین هاست را از لحاظ سرعت ارائه می دهند می بایست یکسری موارد را در در نظر داشته باشیم. در زیر به موارد مهم و اساسی اشاره شده است:

  • بهره گیری از سخت افزارهای قدرتمند برای سرورها
  • زیرساخت شبکه پایدار و قدرتمند (پورت شبکه گیگابیتی)
  • استفاده از وب سرور قدرتمند با کانفیگ حرفه ای و بهینه شده
  • مشخص نمودن منابع اختصاصی قابل ارائه برای هاست با جزئیات کامل

پایداری هاست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است

آپتایم یا پایداری هاست، اهمیت بسیار بالایی دارد. آپتایم عبارتست از مقدار درصد در دسترس بودن هاست با تمامی سرویس های آن در واحد زمانی مشخص که معمولا بصورت ماهانه معین می شود. زمانی که صبحت از آپتایم است باید توجه داشت که تنها در دسترس بودن آی پی هاست مطرح نیست. بلکه سرویس های http , dns , database و مواردی که در پایداری و نمایش محتوای سایت نقش اساسی دارند باید همگی در آن واحد در دسترس باشند. پایین ترین حد مورد قبول در آپتایم تضمینی مقدار %99.9 ماهانه است. برای مثال در آپتایم %99.9 ، سرویس حدود یک ساعت در ماه در دسترس نخواهد بود. پایین تر از این مقدار به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

توجه به سازگاری هاست با سیستم مدیریت محتوا

هر سایت بسته به نوع ، ساختار و زمینه فعالیت به یکسری موارد نیاز دارد. در هنگام خرید هاست باید توجه داشت هاست مورد سفارش کارایی و سازگاری لازم را با نیاز سایت و سیستم مدیریت محتوا به همراه افزونه های مورد استفاده آن داشته باشد. ممکن است یک سایت به فعال یا غیرفعال بودن یکسری موارد در تنظیمات سرور نیاز داشته باشد. توصیه می شود قبل از خرید هاست به این موارد توجه داشته باشید. برای مثال اگر قصد استفاده از وردپرس را دارید ملزومات آنرا مطالعه نمایید : WordPress Requirements

پشتیبانی مناسب از سرویس ها و کاربران

بهترین هاست ها هم به پشتیبانی دارند! پشتیبانی مناسب و در عین حال به موقع، اهمیت زیادی دارد. از مهمترین شاخصه ها برای تعیین کیفیت، پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته حتی در روزهای تعطیل است.

امنیت یک عاملی زیرساختی است

تامین بودن امنیت سایت به موارد بسیاری وابسته است. از هاست و سرور گرفته تا عوامل مدیریتی سایت! بهره گیری از راهکارهای امنیتی مانند فایروال های سخت افزاری ، نرم افزاری و تحت وب همچنین سیستم های احراز و پیکربندی امنیتی در سرور اهمیت بالایی در جهت تامین امنیت دارد. توصیه ما این است که قبل از خرید هاست برای سایت خود از موجود بودن عوامل زیر اطمینان حاصل نمایید:

  • بهره گیری از فایروال سخت افزاری ، نرم افزاری و تحت وب WAF
  • استفاده از ابزارهای امنیتی در سرور مانند آنتی ویروس ، آنتی شل و آنتی اسپم
  • کانفیگ امنیتی مناسب در سرور با تامین بهترین کارایی
  • امکان ورود و مدیریت هاست بصورت رمزنگاری شده https
  • تامین بودن امنیت لازم در ناحیه کاربری شرکت هاستینگ

قیمت هاست نیز مهم است

میزان هزینه موضوعی مهم است. خرید بهترین هاست با مناسب ترین قیمت، دور از دسترس نیست. البته به شرطی که بررسی های مورد نیاز برای تعیین هاست باکیفیت و مناسب با دقت انجام گیرد. توجه داشته باشید که هاست گران قیمت الزاما نشانه بهترین بودن نیست. متاسفانه برخی از شرکت های هاستینگ با سیاست قیمت بالا سعی دارند نشان دهند که سرویس های مورد ارائه آنها لوکس است در صورتی که غالبا چنین نیست!

عملکرد شرکت هاستینگ در مواقع و شرایط بحرانی

یکی از مهمترین مباحث در تعیین بهترین هاست موضوع عملکرد شرکت هاستینگ در مواقع و شرایط بحرانی است. در مورد این موضوعات از هاستینگ مورد نظر سوال کنید و ضمانت بخواهید. اگر سرور به هر دلیلی از دسترس خارج و امکان دستیابی به اطلاعات نبود چاره چیست؟ در صورت وقوع حملاتی مانند DDoS عکس العمل و راهکار شرکت هاستینگ چیست؟ اگر سایت یا سرور هک شد راهکار چیست؟ اگر مصرف بالای سایت موجب اعمال فشار بر سرور شد راهکار چیست؟ مسدود کردن هاست یا ارائه راهکار مناسب؟

شرکت های هاستینگ معتبر معمولا بهترین هاست را ارائه می کنند!

در اغلب موارد رابطه بسیار مستقیمی بین اعتبار و اصالت یک شرکت با کیفیت محصولات و خدمات مورد ارائه آن دارد. شرکت های معتبر بخش عظیمی از اعتبار خود را بواسطه مشتریان راضی خود بدست آورده اند. اگر حفظ اعتبار سخت تر از کسب اعتبار نباشد مسلما آسانتر از آن نیست. می توان گفت شرکت های معتبر، بیشتر ملزم به مهیا نمودن بهترین وضعیت هستند. اما چگونه می توان متوجه شد که کدام شرکت های هاستینگ، بهترین و معتبرترین هستند؟

  • معمولا شرکت های هاستینگ معتبر بیشتر نمایان هستند و درباره آنها بیشتر می شنویم.
  • تعداد بالای سایت هایی که توسط یک شرکت میزبانی می شود یک شاخص مهم در تعیین اعتبار است.
  • تحلیل دقیق و هوشمندانه بازتاب ها و نظرات مشتریان در شبکه های اجتماعی و فروم ها
  • سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره با هویت حقوقی دارند بیشتر قابل اعتماد هستند.

معرفی بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست در ایران

با بررسی های دقیق و کارشناسی شده اقدام به انتخاب تعدادی از شرکت های برتر هاستینگ کرده ایم. در اینصورت شما نیز خواهید توانست شرکت مناسب برای میزبانی سایت خود را به شکل آسان تری پیدا کنید. این سایت ها بر اساس فاکتورهای نامبرده در مقاله تعیین شده اند و ارتباطی به رتبه بندی جهانی و مانند آنها ندارند. در واقع این رده بندی بر اساس معیارهای تخصصی صورت گرفته است که قاعدتا قابل استنادتر خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.